۱۳۹۴ شهریور ۳, سه‌شنبه

#ايران -شعري از پابلونرودا شاعرشیلییای

  شعري از پابلونرودا شاعر شيلیایی كه زندگي و شعرش را وقف مردمش كرد به او لقب وجدان قاره را مي دادند.

/
آنها تفنگ هاي پر ازباروت را آوردند
آنها دستوراين كشتار وحشيانه را صادر كردنند
آنها  اينجا با مردمي مواجه شدند گردآمده با حكم عشق و وظيفه  كه سرودي مي خواندند
دخترك با پرچمش فرود افتاد
و پسرك زخمي اما دركنار او
همان جا كه كشكتگان افتاده بودنند مردم پرچم هايشان را خون فرو كردنند تا آن را دوباره بپا دارند
من بخاطر مردگان و ازپاي افتادگان مجازات مي خواهم
براي آنهايي كه درخاك ميهن خون ريختنند مجازات مي خواهم
براي خيانتكاري كه به قميت خون ديگران بالا رفت
براي كساني كه فرمان مرگ دادند مجازات مي خواهم
من مجازات مي خواهم
نمي خواهم سفير من باشند
نمي خواهم حتي توي خانه هاشان آرام بنشيند
من مجازات مي خواهم
مي خواهم درهمين مكان و همين ميدان محاكمه شوند
من مجازات مي خواهم

من مجازات مي خواهم..


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر