۱۳۹۴ مرداد ۱۲, دوشنبه

#‏ايران‬-جوانان تحصیلکرده ”بحرانی‌ترین گروه بیکار !

#‏ايران‬-جوانان تحصیلکرده ”بحرانی‌ترین گروه بیکار !



به‌رغم وعده و وعیدهای آخوند روحانی در زمینه بهبود وضعیت مردم و حل مشکلات و معضلاتی نظیر بیکاری و...، تیترهای رسانه‌های رژیم در مورد بیکاری شوکه‌کننده است.
-خبرگزاری حکومتی مهر31تیر 94 با عنوان ”ایده شیک شغلی روحانی در بایگانی؛ ۱۰ دلیل سونامی بیکاری فارغ‌التحصیلان/ بیکاری جوانان ۴ برابر شد!
-تلویزیون شبکه خبر رژیم 30خرداد 94 گفته‌های دو کارگزار رژیم به نامهای کاتب و طایی را چنین نقل می‌کند: کاتب: ”نرخ بیکاری حتی آمارهای رسمی‌مون در بحث فارغ‌التحصیلان بیکارمون بالای 25 درصد است و آمار غیررسمی یقینا بالاتر از این هست ”
-خبرگزاری مهر 13تیر 94 در مورد برطرف نشدن بحران بیکاری می‌نویسد: ”با وجود این‌که دولت می‌گوید تلاش زیادی برای مهار بحران بیکاری انجام می‌دهد اما آمارها نشان می‌دهند در فاصله بهار۹۳ تا بهار امسال نه تنها تعداد بیکاران کم نشده بلکه به آنها ۱۱۷هزار نفر نیز افزوده شده است.
-همین رسانه رژیم 10مرداد 94 با عنوان ”روایت آماری از بازگشت غول بیکاری، یک‌ساله ۱۵ استان بیکارتر شدند!
-خبرگزاری مهر در ادامه مطلبش وضعیت بیکاری در برخی از استانهای کشور را به شرح زیر گزارش کرده است: ”بررسی آمارهای مربوط به بیکاری استانها در فاصله سالهای ۹۲ تا پایان ۹۳ که در واقع دو سال ابتدایی فعالیت دولت تدبیر و امید است نشان می‌دهد که اوضاع بیکاری در ۱۵ استان کشور بدتر شده و نرخ بیکاری در مناطقی بالاتر رفته است؛ بنابراین در نیمی از کشور، بیکاران و جویندگان شغل با مسائل و چالشهای جدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند.
- در سمنان بیکاری یکساله ۳. ۹ درصد بیشتر شده و از ۷. ۴ درصد به ۱۱. ۳ درصد رسید. این وضعیت درباره کهگیلویه و بویراحمد نیز مشاهده می‌شود به‌نحوی که در این منطقه از کشور، بیکاری در فاصله یک‌سال ۲ برابر شده و از ۵. ۸ به ۱۲. ۴ درصد رسید. این موضوع در استان هرمزگان نیز وجود دارد به شکلی که در این استان جنوبی کشورمان، بیکاری از ۷. ۴ درصد با ۲. ۹ درصد افزایش در فاصله یک‌سال به ۱۰. ۳ درصد رسید. آمارها نشان می‌دهد با وجود دو سال سیاست‌گذاری دولت تدبیر و امید، بیکاری هم‌چنان به‌عنوان اساسی‌ترین معضل داخلی کشور خودنمایی می‌کند و بیکاری هم‌چنان میلیونی است. به‌صورت کلی، در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ نرخ بیکاری در استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، هرمزگان و یزد افزایش داشته است“. بیکاری میلیونی فارغ‌التحصیلان، نمونه‌ای از آثار شکستهای زنجیره‌یی رژیم آخوندی در سیاستهای داخلی است



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر